Feed pump 150kW

Έγιναν μετρήσεις κραδασμών σε τροφοδοτικές πολυβάθμιες αντλίες του αντλιοστάσιου σε δεξαμενή της ΔΕΥΑΧ. Η λήψη των μετρήσεων έγινε στις 2/04/2017. Παρακάτω παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων

Ευρήματα

  1. Στην 1V μέτρηση η RMS τιμή είναι 3,91mm/sec. Λαμβάνοντας υπόψη τα όρια που περιγράφονται στον πίνακα παραρτήματος «Β» (ISO 10816-1) (Group 2, rigid foundation) το μηχάνημα κατατάσσεται στην κατηγορία μη αποδεκτό (Unacceptable).
  2. Εντοπίζεται αζυγοσταθμία μικρής έντασης στον ηλεκτροκινητήρα.
  3. Στα σημεία κοντά στο κόμπλερ (θέσεις 2, 3) εμφανίζεται η 1η και η 2η αρμονική γεγονός που οφείλεται σε απευθυγράμμιση αντλίας με ηλεκτροκινητήρα. Επειδή τα φαινόμενα είναι εμφανή αλλά δεν είναι τόσο έντονα η ευθυγράμμιση χρίζει μικρής διόρθωσης.
  4. Το ρουλεμάν στο NDE του κινητήρα (NU317) έχει εμφανή χτυπήματα στον κλωβό, στις μπίλιες και στο εξωτερικό δαχτυλίδι (FTF, BSF, BPFO) καθώς οι παραπάνω συχνότητες διεγείρονται και εμφανίζουν πλευρικές (sidebands) εκατέρωθεν. Το ρουλεμάν στο DE του κινητήρα (6317) βρίσκεται σε πιο προχωρημένο στάδιο βλάβης (stage 3) καθώς διεγείρονται οι χαρακτηριστικές συχνότητες τους (1× BPFI, 2× BPFI, 1× FTF, 2× FTF, 3 × FTF) και εμφανίζονται πλευρικές εκατέρωθεν των παραπάνω συχνοτήτων. Το εύρος των συχνοτήτων που εμφανίζονται τα παραπάνω φαινόμενα είναι 10-300Hz (πολύ χαμηλά για συχνότητες ρουλεμάν). Τα ρουλεμάν έχουν εμφανείς βλάβες αλλά δεν απαιτείται η άμεση αντικατάσταση τους.
  5. Τα ρουλεμάν από τη μεριά του υδραυλικού μέρους δεν εμφανίζουν ενδείξεις ίδιου μεγέθους με τον ηλεκτροκινητήρα.
  6. Στις θέσεις μέτρησης (1 & 2) εμφανίζονται συχνότητες ψηλά στο φάσμα (1800-2000Hz) με πλευρικές στα 50Hz περιοδικότητα όσο είναι και η συχνότητα τροφοδοσίας του μηχανήματος. Ταυτόχρονα εμφανίζεται η 1η και 2η αρμονική. Τα παραπάνω μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν ηλεκτρολογικά προβλήματα στο στροφέα, πιο συγκεκριμένα χαλάρωση σε μπάρες του στροφέα (loose rotor bars).
  7. Στα σημεία μέτρησης 1H & 2H εμφανίζεται η διπλάσια συχνότητα τροφοδοσίας του ηλεκτροκινητήρα ( 2×FL ) πολύ υψηλότερα από όλες τις άλλες αρμονικές. Το παραπάνω είναι αποτέλεσμα εκκεντρότητας του στάτη, που έχει σαν αποτέλεσμα την ανομοιόμορφη τοπική υπερθέρμανση και έχει προέλθει από soft foot, απευθυγράμμιση κ.α.

Ενέργειες

Πρέπει να γίνει αποκατάσταση των ηλεκτρολογικών προβλημάτων καθώς φαίνεται ότι είναι το αίτιο συχνής αλλαγής τριβέων.

  1. Να γίνει ηλεκτρολογικός έλεγχος στον στροφέα και να ελεγχθούν οι μπάρες του, για πιθανές ρωγμές και χαλάρωση τους πάνω στον άξονα καθώς και ενδεχόμενη εκκεντρότητα του.
  2. Επίσης πρέπει να ελεγχθεί πιθανή τριβή του ρότορα στο στάτη και ενδεχόμενη χαλάρωση των φύλλων του (laminations).
  3. Τέλος πρέπει να γίνει έλεγχος της ομοκεντρότητας των καπακιών του ηλεκτροκινητήρα.
  4. Αλλαγή ρουλεμάν ηλεκτροκινητήρα και σωστή τοποθέτηση.
  5. Μετά την αποκατάσταση του κινητήρα και επανατοποθέτηση του χρειάζεται να γίνει ζυγοστάθμιση και ευθυγράμμιση.

Σχόλια

Στις βάσεις των αντλιών πρέπει να τοποθετηθούν ρυθμιστικοί κοχλίες ώστε να γίνεται η ευθυγράμμιση τους σωστά, γρήγορα και με μεγάλη ακρίβεια καθώς και αντικραδασμικά.

Ένα σύνηθες αίτιο βλαβών είναι η κακή ευθυγράμμιση και περισσότερο σφίξιμο κοχλιών τα οποία φάνηκαν ότι υπάρχουν στο παραπάνω μηχάνημα.

How can we help you?

Contact us at the AdMeS office or submit a inquiry online.

LOOKING FOR MORE INFORMATION?

ESPA Banner