Feed pump 690kW

Έγιναν μετρήσεις κραδασμών σε μία τροφοδοτική πολυβάθμια αντλία του ατμοστροβίλου σε εργοστάσιο της ΔΕΗ. Η λήψη μετρήσεων έγινε στις 16/03/2017 και η επισκευή της είναι προγραμματισμένη για τον Μάιο. Η ισχύς της αντλίας ήταν 690kW, οι κωδικοί των ρουλεμάν του ηλεκτροκινητήρα είναι NU 2220, 6319 και το υδραυλικό μέρος εδράζεται πάνω σε κουζινέτα και δεν δόθηκαν περισσότερα στοιχεία.

Ευρήματα

1. Στην 2Α μέτρηση η RMS τιμή είναι 4,39mm/sec. Λαμβάνοντας υπόψη τα όρια που περιγράφονται στον πίνακα παραρτήματος «Β» (ISO 10816-1) (Group 1, rigid foundation) το μηχάνημα κατατάσσεται ικανοποιητικό (satisfactory).

2. Στη θέση 2Η, 2Α παρατηρείται «σήκωμα πατώματος» χαμηλά στο φάσμα από 10-500Ηz και ταυτόχρονα εμφάνιση της συχνότητας του κλωβού του ρουλεμάν NU2220 (FTF 21,2Hz) με peak στο 0,198mm/sec. Το ίδιο φαινόμενο («σήκωμα πατώματος») εμφανίζεται και ψηλά στο φάσμα (2.750 – 4.250Hz).  Στον τριβέα 6319 εμφανίζονται οι συχνότητες του κλωβού (FTF 19,2Hz) με peak στο 0,292mm/sec. Στην αποδιαμόρφωση του σήματος γίνεται εμφανές το χτύπημα του εσωτερικού & εξωτερικού δαχτυλιδιού του αντίστοιχου τριβέα (BPFI, BPFO). Τα ρουλεμάν βρίσκονται σε κατάσταση Stage 2 στην οποία υπάρχουν ενδείξεις των χαρακτηριστικών συχνοτήτων τους καθώς και σήκωμα πατώματος ψηλά στο φάσμα. Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένδειξη απαρχής προβλήματος τριβέων.

3. Από τις δύο μετρήσεις στις θέσεις 2Η, 2Α είναι εμφανείς οι συχνότητες 0,5×, 1×, 2×, 3×, 4× που πιθανό να οφείλονται σε χαλάρωση του μηχανήματος με τη βάση.

4. Στη θέση 2Α παρατηρείται υψηλή 2η αρμονική (1,06mm/sec) υψηλότερη από την 1η (0,45mm/sec) το οποίο οφείλεται σε μικρή απευθυγράμμιση ηλεκτροκινητήρα με αντλία και πιθανό σε soft foot. Πρέπει να γίνει έλεγχος με διαφορά φάσης στα σημεία 2Α, 3Α για να καθοριστεί το είδος απευθυγράμμισης.

5. Το orbit του άξονα παρουσιάζει, τη δυσκολία κίνησης του, στον κατακόρυφο άξονα.

6. Στη θέση 3V εμφανίζεται «σήκωμα πατώματος» από 0,35-0,60x που οφείλεται στον στροβιλισμό της ροής και στη λειτουργία της πέρα από το χαρακτηριστικό σημείο λειτουργίας των αντλιών. Πολύ πιθανό να οφείλεται στο δίκτυο (ανοιχτές – κλειστές βάνες).

7. Στις θέσεις 4H, 4V εμφανίζεται η 1η αρμονική σημαντικά πιο ψηλά (1.78, 6.52 mm/sec αντίστοιχα) πράγμα που σημαίνει ότι προς την θέση 4 τα φαινόμενα γίνονται πιο έντονα.

8. Το timewave και το orbit του άξονα στη θέση 4V ενισχύει την ως άνω αναφερθείσα διαπίστωση.

Ενέργειες

Δεν έγινε λήψη μετρήσεων κραδασμών και διαφοράς φάσεως σε όλα τα σημεία, καθόσον δεν ήταν δυνατή η αφαίρεση των καλυμμάτων. Δεν έγιναν μετρήσεις Runup ή Coast down καθώς και ακριβή μέτρηση αριθμού στροφών επειδή η αντλία ήταν στο δίκτυο εν λειτουργία. Τέλος λόγω μη παροχής όλων των στοιχείων ( π.χ. στοιχεία ηλεκτροκινητήρα και αριθμό στροφείων στην αντλία) δεν μας επιτρέπουν την εξαγωγή ολοκληρωμένων συμπερασμάτων για το παραπάνω μηχάνημα.

Παρ΄ όλα αυτά όμως με τα είδη ληφθέντα στοιχεία, προτείνουμε τις ακόλουθες ενέργειες που πρέπει να γίνουν:

  1. Λόγω της μικρής απευθυγράμμισης, παρακολούθηση της, και αποκατάσταση της όποτε είναι αυτό δυνατόν.
  2. Από παράγραφο 2, τα ρουλεμάν του μηχανήματος φαίνεται ότι βρίσκονται σε stage 2 με συχνότητες που εμφανίζονται ψηλά στο φάσμα και δεν είναι ανησυχητικές για το άμεσο μέλλον.  Με την αποστολή περαιτέρω στοιχείων για τον ρότορα δύναται να υπολογιστούν οι εναπομείνασες ώρες ζωής των τριβέων.
  3. Από παράγραφο 1, παρόλο που το μηχάνημα κατατάσσεται ικανοποιητικό (satisfactory) το φάσμα κρύβει σφάλματα τα οποία πρέπει να διορθωθούν καθώς ο μεγάλος όγκος  και ισχύς του μηχανήματος θα έχει σαν αποτέλεσμα τη ραγδαία εξέλιξη των φαινομένων.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω προτείνεται να γίνει εκ νέου μέτρηση κραδασμών εντός 3μηνου για να διαπιστωθεί ο ρυθμός της επιδείνωσης των ευρημάτων.

Τέλος θα ήταν χρήσιμο να γίνουν οι μετρήσεις Run up & Coast down, ώστε να εντοπιστεί το σημείο συντονισμού του μηχανήματος.

How can we help you?

Contact us at the AdMeS office or submit a inquiry online.

LOOKING FOR MORE INFORMATION?