Τροφοδοτική αντλία ατμοστροβίλου 200kW

Έγιναν μετρήσεις κραδασμών σε μία τροφοδοτική πολυβάθμια αντλία του ατμοστροβίλου σε εργοστάσιο της ΔΕΗ. Η λήψη μετρήσεων έγινε στις 08/03/2017 στο πλαίσιο επίδειξης της μεθόδους ανάλυσης κραδασμών. Για αυτό το λόγω πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις μόνο στο DE του ηλεκτροκινητήρα (θέση 2). Η ισχύς της αντλίας ήταν 200kW και ο κωδικός του ρουλεμάν του ηλεκτροκινητήρα στο DE είναι NU317. Το υδραυλικό μέρος εδράζεται πάνω σε ρουλεμάν για τα οποία δεν δόθηκαν στοιχεία.

Ευρήματα

1. Στη θέση 2V φαίνονται οι κραδασμοί στον χρόνο (timewave signal). Οι μέγιστες τιμές είναι από 6,46 mm/sec έως και -8,38 mm/sec.

2. Στη θέση 2V παρατηρείται η 1η αρμονική (αριθμός στροφών) στο 0,969 mm/sec (RMS) η οποία σύμφωνα με το ISO 10816 είναι εντός ορίων ( Για μηχανήματα 200 KW με έδραση χωρίς αντικραδασμικά το όριο είναι 3,5 mm/sec)

3. Παρατηρείται μία συχνότητα στο 293,5 Hz με ένταση 0,116 mm/sec η οποία πιθανόν οφείλεται σε μικρή φθορά τριβέα. Πρόκειται για έτερο τριβέα από την θέση 2 του οποίου η δόνηση μεταφέρεται στον αισθητήρα.

4. Ο τριβέας στην θέση 2 (NU 317 ECP) δεν φαίνεται να έχει κάποια φθορά καθόσον οι χαρακτηριστικές του δεν φαίνεται να διεγείρονται στο διάγραμμα στο οποίο έχει γίνει αποδιαμόρφωση και enveloping του σήματος από τον αριθμο στροφών.

5. Στη θέση 2H φαίνονται οι κραδασμοί στον χρόνο (timewave signal). Οι μέγιστες τιμές είναι από 8.6 mm/sec έως και -8.86 mm/sec.

6. Στη θέση 2H παρατηρείται η 1η αρμονική (αριθμός στροφών) στο 2.17 mm/sec (RMS) η οποία σύμφωνα με το ISO 10816 είναι εντός ορίων ( Για μηχανήματα 200 KW με έδραση χωρίς αντικραδασμικά το όριο είναι 3,5 mm/sec). Παρατηρείται και εδώ μια συχνότητα 0,299 mm/sec η οποία πιθανόν οφείλεται σε μικρή φθορά τριβέα. Πρόκειται για έτερο τριβέα από την θέση 2 του οποίου η δόνηση μεταφέρεται στον αισθητήρα.

8. Στο διάγραμμα 2- Orbit φαίνεται η τροχιά του κέντρου του άξονα στην θέση 2. Παρατηρούνται οι ελευθερίες του άξονα ως προς δεξιά – αριστερά είναι από -16,2 έως 17,7 μm ενώ ως προς πάνω – κάτω είναι από -9,4 έως 7,16 μm. Αυτό δεικνύει μία μικρή δυσκολία κίνησης του άξονα ως προς το πάνω κάτω.

9. Στο διάγραμμα Coast Down φαίνεται καθαρά ότι η ιδιοσυχνότητα (συχνότητα συντονισμού) στην κατακόρυφη κατεύθυνση είναι πάνω από τον ονομαστικό αριθμό στροφών. Για να βρεθεί η ακριβής συχνότητα συντονισμού απαιτείται περεταίρω διερεύνηση με επιπλέον μετρήσεις. Στην οριζόντια κατεύθυνση η ιδιοσυχνότητα (συχνότητα συντονισμού) είναι πάνω από τον ονομαστικό αριθμό στροφών.  Διακρίνονται τρεις χαρακτηριστικοί αριθμοί στροφών (1925, 1617, 1302 RPM) στις οποίες φαίνεται μια μικρή αύξηση των κραδασμών με ομαλή και βαθμιαία επαναφορά. Τέλος παρατηρείται και μία αλλαγή φάσης (στις 1010 RPM) από 280˚ στις 53˚.   

11. Στα διαγράμματα Θέση 2V και 2H, παρατηρείται η διέγερση των συχνοτήτων (1×, 2×, 3×, 4×, 5×) καθώς και “σήκωμα πατώματος” στην μπάντα 2ΚHz – 3ΚHz. Αυτό ενδεχομένως οφείλεται σε απαρχή φθοράς του συνδέσμου (κόμπλερ). Για πιο ακριβή αποτελέσματα απαιτούνται μετρήσεις διαφοράς φάσης προ και μετά του συνδέσμου.

Ενέργειες

Το γεγονός ότι πάρθηκε μέτρηση σε ένα σημείο του μηχανήματος δεν αποτελεί ικανή συνθήκη για την καλή συνολική εικόνα του.

Οι χαμηλής έντασης αρμονικές (Παράγραφος 2 & 6) δεικνύουν την ομαλή λειτουργία του μηχανήματος και την απουσία απευθυγράμμισης, αζυγοσταθμίας και κακής στήριξης (soft foot), τα οποία και αποτελούν τα πιο διαδεδομένα προβλήματα σε αυτού του είδους τα μηχανήματα.   

ΣΕ συνέχεια παραγράφου 4 & 7 η συχνότητα υπάρχει περίπτωση να οφείλεται σε τριβέα σε άλλη θέση. Για την ακριβή ερμηνεία της απαιτείται η μέτρηση σε όλα τα δυνατά σημεία στο συγκεκριμένο μηχάνημα καθώς και γνωστοποίηση των τύπων των τριβέων σε όλες τις εδράσεις.

Από Παράγραφο 4 & 8 εξάγεται το συμπέρασμα ότι στη θέση 2 δεν υφίσταται πρόβλημα φθοράς τριβέα ενώ από παραγράφους 9 &10 προκύπτει το συμπέρασμα ότι η ιδιοσυχνότητα (συχνότητα συντονισμού) στην κατακόρυφη και οριζόντια κατεύθυνση είναι πάνω από τον ονομαστικό αριθμό στροφών, οπότε το μηχάνημα δεν διατρέχει κανέναν κίνδυνο φθοράς λόγω συντονισμού.

Από Παράγραφο 11 υπάρχει ένδειξη για απαρχή φθοράς στο κόμπλερ. Λόγω του γεγονότος ότι τα φαινόμενα δεν είναι έντονα σε περίπτωση που οφείλονται στο κόμπλερ  δεν είναι ανησυχητική η φθορά. Για να επιβεβαιωθεί η απαρχή φθοράς απαιτούνται περαιτέρω μετρήσεις διαφοράς φάσης προ και μετά συνδέσμου.

Πως μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε;

Επικοινωνήστε μαζί μας καλώντας στα γραφεία της εταιρείας μας

“Αν δεν πρόκειται να χαλάσει μην το συντηρήσεις, αλλά όταν χρειαστεί, κάντο σωστά”

Admes
Admes, @2016

ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ?

ESPA Banner