Μετρήσεις Δονήσεων σε Θαλαμηγό

Η AdMeS ανέλαβε τη λήψη μετρήσεων και ανάλυση κραδασμών και θορύβου στα μηχανικά μέρη , καθώς και στον εσωτερικό χώρο για την αξιολόγηση της άνεσης των επιβατών σε θαλαμηγό. Εντοπίστηκαν τιμές εκτός των προβλεπόμενων κατά ISO ορίων και συντάχθηκε η ανάλογη τεχνική έκθεση με τα ευρήματα και τις προτεινόμενες διορθώσεις. Οι διορθώσεις εφαρμόστηκαν από συνεργάτιδα εταιρεία σε συγκεκριμένα σημεία στο χώρο του μηχανοστασίου. Μετά το πέρας των διορθώσεων, ελέγχθηκαν ξανά οι κραδασμοί στα μηχανικά μέρη και στους χώρους των επιβατών, με αποτέλεσμα τα επίπεδα κραδασμών να μειωθούν αισθητά σε όλο το σκάφος. Οι τιμές των κραδασμών και του θορύβου μειώθηκαν με αποτέλεσμα το σκάφος να τηρεί τις προδιαγραφές για την άνεση επιβατών όπως περιγράφεται στην οδηγία ABS Comfort On Yachts*.
Ευρήματα
Χαρακτηριστικά παρατίθενται ορισμένα από τα ευρήματα της αριστερής μηχανής της θαλαμηγού:
- Μετά την τοποθέτηση των ελαστικών συνδέσμων στα δοκάρια στήριξης της εξαγωγής, στις μετρήσεις που έγιναν την 04/07/2018 παρατηρείται ότι τα φαινόμενα δεν διατηρούνται με το πλάτος ταλάντωσης στις 1.833rpm να έχει μειωθεί στα 5,28mm/sec από την τιμή των 11,064mm/sec.
- Παρουσιάζεται έντονο φορτίο σε δόντι της σύμπλεξης του ελικοφόρου άξονα με τον ενδιάμεσο άξονα. Το αυξημένο φορτίο οφείλεται στο γρανάζι του ελικοφόρου άξονα. Το φαινόμενο είναι έντονο και συνίσταται η παρακολούθησή του.
- Κατά τη διάρκεια ελέγχου για την εύρεση της συχνότητας συντονισμού διαπιστώθηκαν αυξημένοι κραδασμοί στο εύρος συχνοτήτων από 50-150Hz. Στον επανέλεγχο που πραγματοποιήθηκε στις 04/07/2018, μετρώντας στα ίδια σημεία, διαπιστώνεται ότι το πλάτος των κραδασμών έχει μειωθεί αρκετά περί των 5 μονάδων (mm/sec).
Μετρήσεις καταστρωμάτων :
Από τις μετρήσεις που έγιναν στα σημεία του σκάφους πριν και μετά την προσθήκη των ελαστικών συνδέσμων στις στηρίξεις του turbo, παρατηρείται μείωση της έντασης των κραδασμών σε τιμές (RMS) εντός ορίων για την άνεση των επιβατών. Τα σημεία μέτρησης είναι τα κάτωθι:
- Στο εξωτερικό σαλόνι του main deck
- Στο bar του main deck
- Στην τραπεζαρία του main deck
- Στο εξωτερικό σαλόνι του upper deck
- Στη γέφυρα του σκάφους
Ενέργειες
Λαμβάνοντας υπόψη την περίοδο των μετρήσεων (καλοκαιρινοί μήνες) και των συνθηκών οι οδηγίες που δόθηκαν στην εταιρεία επισκευών της θαλαμηγού (έπειτα από μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν την 08/05/2018) ήταν η προσθήκη ελαστικών συνδέσμων μεταξύ των στηριγμάτων που συγκρατούν τους αγωγούς εξαγωγής και η παρακολούθηση των μειωτήρων του σκάφους για την αύξηση ρινισμάτων.
Μετά τις ανωτέρω ενέργειες πραγματοποιήθηκε επανέλεγχος σε όλα τα σημεία (στο χώρο του μηχανοστασίου) και έπειτα σε όλο τα σκάφος (και στα τρία καταστρώματα) ώστε να επιβεβαιωθεί η μείωση των δονήσεων.
Αναφέρεται ότι η αλλαγή μετά την επισκευή έγινε αισθητή από την γέφυρα του σκάφους και σε όλο το εξωτερικό άνω κατάστρωμα.
Παρακάτω αναφέρονται τα ευρήματα, με το πέρας των επισκευών:
Αριστερή Μηχανή
Ειδικότερα οι παρατηρήσεις / βλάβες ανά μηχάνημα είναι οι εξής:
- Αζυγοσταθμία στο αριστερό αξονικό σύστημα. Η ένταση του φαινομένου δεν είναι ανησυχητική.
- Έντονο φορτίο σε δόντι του γραναζιού του ελικοφόρου άξονα. Το φαινόμενο αυτό προέρχεται από την αζυγοσταθμία του άξονα.
- Υψηλό πλάτος κραδασμών στα turbo και στα δοκάρια στήριξης του δοχείου ψύξης.
Δεξιά Μηχανή
Ειδικότερα οι παρατηρήσεις / βλάβες ανά μηχάνημα είναι οι εξής:
- Υψηλό πλάτος κραδασμών στα turbo και στα δοκάρια στήριξης του δοχείου ψύξης.
Σχόλια
Ενδεικτικά παρατίθενται διαγράμματα που αφορούν τη μείωση των δονήσεων στους κύριους χώρους του σκάφους και στους δύο μειωτήρες, πριν και μετά την επισκευή της θαλαμηγού:







